Miroslav Kacetl, ředitel Hotelu JESENICE

Odpočinout si od ruchu velkých měst

Rozhovor s Miroslavem Kacetlem, ředitelem Hotelu JESENICE

4.2.2010 - Doporučujeme

"Na otázku čím budu, jsem vždy odpovídal, že kuchařem. A tak moje profesní kariéra začala učebním oborem kuchař u Interhotelu Brno", říká Miroslav Kacetl. Následovalo studium na hotelové škole. Do roku 1991 pracoval v brněnském hotelu Voroněž a poté absolvoval praxi v Rakousku, kde měl možnost projít několik pracovních pozic (kuchař, skladník, F&B manager) v Clubhotelu Aldiana. Po návratu v roce 1999 krátce působil ve funkci provozního ředitele v Konstantinových Lázních. Od roku 2001 pracuje jako ředitel Hotelu JESENICE.

Představte nám ve stručnosti Hotel JESENICE. V čem je jiný než ostatní hotely?

Hotel JESENICE je kvalitní tříhvězdičkový hotel v krásném přírodním prostředí. Díky centrální poloze západně od Prahy je snadno dostupný ze všech směrů. Nabízené služby splňují požadavky na pořádání konferencí a firemních školení a seminářů. Lze u nás strávit příjemný služební pobyt nebo také krásnou dovolenou. Zcela určitě uspokojí také návštěvníky restaurace s nádhernou letní terasou.

Na rozdíl od hotelů s podobným zaměřením nabízíme širokou škálu možností. Indoorové služby zahrnují 5 kvalitně vybavených konferenčních salonků nebo učeben. Z hlediska outdooru je to především bezprostřední poloha na břehu Velkého rybníka, která zaručuje dostačující nabídku aktivit. Tyto hlavní aktivity jsou navíc podpořeny výbornou kuchyní a vstřícným a profesionálním personálem

 

Kdo je typickým klientem vašeho hotelu?

Především se jedná o firmy a agentury, které pořádají firemní vzdělávání, školení, semináře nebo outdoorové akce pro skupiny s menším počtem osob. V další řadě jde o individuální dovolenou a služební pobyty.

 

Hotely usilují především o spokojené návštěvníky, kteří se budou rádi vracet. Jaká je vaše strategie, jak toho dosáhnout?

Jednoznačně orientací na hosta. Strategie je jednoduchá - poskytovat našim hostům takové služby, jaké si přejí. Proto budeme modernizovat, investovat do vybavení, školit personál a zkvalitňovat naše služby.

 

Co by vás samotného vedlo k výběru právě Hotelu JESENICE, ať již pro soukromý nebo pracovní pobyt?

Volbu by ovlivnila nabídka možností, poloha hotelu, poměr cena - kvalita a profesionální přístup zaměstnanců.

 

Můžete, jako milovník vína, doporučit návštěvníkům některé značky z vaší hotelové restaurace?

Velmi rád. Netajím, že jsem moravský patriot, a proto mnou doporučené značky jsou moravské:

  • VINOHRAD - Pálava, pozdní sběr r. 2004
  • TANZBERG MIKULOV - Rulandské šedé, výběr z hroznů r. 2004
  • ŠLECHTITELSKÁ STANICE V. PAVLOVICE - Modrý portugal, pozdní sběr r. 2004
  • VINAŘSTVÍ SKOUPIL - Cabernet sauvignon barrique, pozdní sběr r.2004

 

Jaké akce nejčastěji probíhají ve vašich konferenčních prostorách?

Jedná se o firemní semináře, spojené s využitím volného času a rozšířené o různé doprovodné akce jako např. taneční večery, mobilní kasino, ochutnávka vín a doutníků, grilování apod.

 

Konferenční turistika je spojena hlavně s Prahou. Jaké má středočeská Jesenice oproti hlavnímu městu výhody pro pořadatele konferencí, seminářů apod.?

Určitě je to výhodná poloha, krásné prostředí a kvalitní zázemí. Cenové relace hrají také významnou roli a fakt, že naši hosté mohou provozovat ve volném čase velké množství sportovních aktivit, a zároveň si tak odpočinout od ruchu velkých měst, nám přiřazuje také konkurenční výhodu. Již zmíněné aktivity je možné rozšířit o golfovou akademii v 6 km vzdáleném Golfparku Podbořánky.

 

Jak dlouho již pracujete v českém hotelnictví a co se za tu dobu podle vás změnilo?

V pohostinství a hotelnictví působím od svých patnácti roků, tedy už skoro 30 let. Změna je patrná hlavně vlivem změny poměrů. Ne všechny změny jsou pozitivní, ale hlavní je sbližování s celosvětovým trendem v gastronomii a hotelnictví.

 

Delší dobu jste pracoval v Rakousku. Dokázal byste srovnat vývoj vašeho oboru u nás a v zahraničí?

Osm let praxe v Rakousku byla tou nejlepší průpravou. Ne nadarmo je rakouská gastronomie a cestovní ruch řazen k těm nejlepším v Evropě.

Máme snahu dosáhnout stejných standardů, ale bez srovnatelných podmínek se nám to nepodaří. Jsme příliš zatíženi nešvary předchozí doby, přetrháním tradic a centralismem při tvoření podmínek v oblasti cestovního ruchu. Pokud nebudeme ochotni přijmout zákonné úpravy podobné těm rakouským (např. daně, zákoník práce, nesmyslné uvádění gramáže v syrovém stavu, systém kontrol atd.), těžko budeme dohánět vysněnou úroveň.

 

Co chystáte do budoucnosti?

Existují plány, které by měly Hotel JESENICE ještě posunout na kvalitativní úrovni. Týkají se hlavně rozšíření poskytovaných služeb (bowling), postupné rekonstrukce vybavení a zařízení a také zvyšování kvality v oblasti personální.

 

Doplňující otázky:

Oblíbený autor, kniha: Henryk Sienkiewicz - Quo vadis
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): Jožka Černý, Henry Belafonte
Oblíbená činnost: myslivost, ze sportu tenis
Kam byste se chtěl podívat: Aljaška
Na co se těšíte: na více volného času
Čeho se bojíte: lidské nenávisti
Váš největší pracovní úspěch: věřím, že ještě přijde
Vaše motto: Nestačí mít rozum. Je třeba ho taky používat.
Oblíbený nápoj: červené víno, Pilsner Urquell
Oblíbená rozhlasová stanice: Impuls
Oblíbené periodikum: MF Dnes
Oblíbený server: Seznam
Kým nebo čím byste chtěl být v příštím životě: sám sebou


 



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor